Ferrari S.p.A. je  talijanski  proizvođač  sportskih automobila  kojem se sjedište nalazi u  Maranellu ,  Italiji .Kompaniju je osnovao  Enzo Ferrari , 1929. godine pod imenom  Scuderia Ferrari  u  Modeni u Italiji. Za vrijeme  Drugog svjetskog rata  kompanija se preselila u Maranello.
U početku kompanija je proizvodila samo trkacke automobile, te je sponzorisala vozače istih. Godine 1947., kompanija je počela proizvoditi sportske automobile za masovnu proizvodnju. Kroz cijelu istoriju kompanija je poznata po učestvovanju u raznim trkama, a posebno se navodi učešće u Formuli 1 gdje do danas ima najviše uspjeha. Ferrarijevi automobili u masovnoj proizvodnji su uglavnom prikazani kao simbol luksuza i bogatstva te odraz imovinskog stanja nekih od najuspješnijih ljudi današnjice.

ISTORIJA

U početku, Enco Ferari nije htio da krene u proizvodnju  automobila koji bi se vozili po običnim cestama, pa je 1929. godine osnovao kompaniju Scuderia Ferari što u prevodu doslovno znači štala Ferrarija, a obično se koristi u značenju “ tim Ferrari”  Kompanija je osnovana u Modeni u Italiji, te je prvobitno radila kao sponzor vozačima početnicima.

 Enzova kompanija je bila toliko mala da na nju antifašistički zakon Mussolinija koji je u to vrijeme ugasio kompanije poput Alfa Romeo nije imao uticaja.U to vrijeme mu je bilo zabranjeno da učestvuje u trkama na četiri godine, te je Scuderia nakratko postala Auto Avio Costruzioni Ferrari,fabrika  koja je proizvodila alatne strojeve i pribor za avione. Godine 1943., kompanija se preselila u Maranelo, gdje je ostala sve do danas. Odmah naredne godine kompanija Ferari je totalno uništena nakon savezničkog bombardiranja. 

Obnovljena je 1946. godine, te je nastavila s proizvodnjom automobila sve do danas. 

PRVI AUTOMOBILI U MASOVNOJ PROIZVODNJI

Prvi Ferarijev automobile masovne proizvodnje 125 S se počeo proizvoditi 1947. Godine i Imao je 1.5 L V12 motor. Enzo Ferrari je tada počeo s proizvodnjom automobila samo iz jednog razloga, da bi mogao uzdržavati Scuderiu Ferari. Godine 1950., Ferrari se uključio u prvenstvo Formule 1. 

Prvu vozačku titulu u Ferrariju osvojio je Alberto Ascari I to davne 1952. godine. Kroz cijele 1950-e Ferrari je proizvodio uspješni model 250. Godine 1961. u Ferrariju, unutarnje napetosti dosegle su vrhunac, Enco je otpustio neke od vodećih menadzera i ljudi zaslužnih za dosadašnji uspjeh Ferarija. To su bili golemi gubici, te se mislilo da će to biti kraj za Ferrari.

 Kasnije, svi otpušteni su stvorili novo preduzeće,I to Automotive Turismo E sport koja se trebala takmičiti sa Ferrarijem. U toj praznini, za Ferrari su počeli raditi mladi inženjeri poput Maura Forghierija.U tom period je  razvijen model 250 GTO koji je nakon usavršavanja postao glavna nada Ferarija u svijetu utrka.. Automobil je počeo pobjeđivati 1962. godine, te je nadmašio Jaguarov model E-Type. 

Nakon toga Ferari je samo nizao uspjehe te izbacio naredni model nazvan Dino po Encovom bratu koji je radio u vojsci kao vozač hitne pomoći. 

SMRT ENZA FERARIJA 

Godine 1988.,Enzo je nadgledao predstavljanje novog modela, Ferari F40, posljednjeg Ferrarija koji je predstavljen prije njegove smrti kasnije te godine  Ovaj Automobil se smatra jednim od najpoznatijih superautomobila koji je ikada napravljen. Osnivač kompanije Enzo Ferrari preminuo je 14.08.1988. godine u 90. godini života u Maranellu,Italiji.  U to doba popularnost Ferrarija počinje rasti, te se javljaju modeli kao što su 348.  Godine 1993. na mjesto sportskog direktora dolazi Jean Dodt, I tada se pojavljuju još dva popularna modela Ferrarija 550 Maranello i superautomobil  F50. Godine 1996. u tim Formule 1 Ferarija  dolazi njemački vozač Michael Schumacher koji u timu Ferarija osvaja 5 naslova u nizu.

AMBLEM – ZNAK

Znak koji je svima poznat u svijetu autoindustrije, motiv propetog konjića koji krasi svaki Ferarijev model, može se naći na starim kovanicama. Sličan crni konj na žutoj pozadini se nalazi na grbu  Njemačkog grada Stuttgarta koji je ujedno I dom Mercedes-Benzu i Porscheu koji su bili I ostali glavni suparnici Ferrariju.

U novom dobu, Ferari kao proizvođač modernih luksuznih automobila nalazi se u samom vrhu autoindustrije te je postao svojevremeni statusni simbol ljudi sa malo dubljim džepovima.